2011. szeptember 8.

Impresszionista portás

Megkezdődött a héten számomra is a tanítás, és az első hét észrevételeit próbálom összegezni, kicsit félhulla aggyal. Az a legkeményebb, hogy a félhulla állapotot annak ellenére, hogy a Bélában reggeltől estig melóztam, simán képes vagyok úgy elérni itt, hogy mellette nem járok sörözni, és az órákon se történik olyan nagyon durva préselés mint amit én végre hajtottam az elmúlt években magamon. Az is egy nyugtalanító tény, hogy van egy rakás szünetem, de arra pont nem elég már, hogy el cammogjak "A" pontból "B"-be és így az időm ezen intervallumai teljesen kihasználatlanok egyelőre. Az optimális megoldást természetesen a suliban éléssel tudom azonosítani. A környezet tökéletes, nagyjából minden adott ahhoz hogy jó körülmények közt tudjunk dolgozni. Az egyetlen valóban furcsa tény, hogy itt úgy töltöm napjaim reggeltől estig az intézmény falai közt, hogy tulajdonképpen nem a plusz munkákkal foglalkozom, hanem az órai anyaggal.

Nagy segítség a bélás közösség és légkör megléte. Kicsit olyan mintha haza mennék. Tegnap egy érdekes hozzáállás nyert teret orrom előtt. Mégpedig, hogy amit eddig mi úgy tényleg istenesen leosztottunk "grafikákat" azokat itt úgy néz ki mintha azonosítanák az OKJ grafikus emberek munkásságával. Bevallom kicsit rosszul esett ez, hiszen az én jelenlegi képesítésem is azzal a bizonyos három betűvel kezdődik, majd eszembe jutott, hogy tulajdonképpen jómagam és bélás társaim nem holmi 2 év alatt seggelték be az Adobe hármas használatát, és mellette egy stabil művészettörténeti és tervezőgrafikai hátteret is össze deszkáztunk magunknak, hála az "iMac teamnek". Az egyetlen esélyünk "oldalvízen meglovagolni" ezt a nagy hullámot amit a tervezőgrafika telitett piaca gerjeszt, az Juhász Márton szerint a két kezünk használata. Ennek tudatában buzdít is minket rendesen az eszközök felfedezésére.

A héten monogramot terveztünk, amiből saját arculatunk fog végeredményként megszületni. És hogy ne csak a rizsa legyen, bedobom ide azon oldal linkjét ami ma nagy örömet szerzett nekem a tipográfia óra megkezdése előtt.

1 megjegyzés:

írj csak bátran!