2011. december 26.

Rég írtam

Mindig elgondolkozom azon, hogy ki a francnak kell ez a sok drága filter, meg objektív amikor ott a photoshop. Jó az objektíveknél oké, vannak torzulások, de mondhatnánk azt is, hogy igen de a kedvenc adobe termékünkbe meg van lencsekorrekció, meg hát a színeket is visszalehet terelgetni ha elég ügyes az ember. Végtére is a negatívokról készült szkenneléseket is photoshoppal "hívom elő" és felmerül a kérdés, mi a francért vegyen az ember iszonyatosan drága eszközöket. Hát ma rájöttem. Az idő az amit megspórolsz vele főként. Először csak "visszahoztam" színhelyesre a képeket amiket csináltam, ez annyira nem nagy dolog, max 1 óra és megvan az egész tekercs, ez úgy még felvállalható. De most visszamenőleg gondoltam á a francba is, nézzük már meg hogy nézne ez ki, ha nem lenne rajt a sok elektromos statikusságtól létrejött karc és por. Az még egy óra per kép, és akkor elgondolkodsz rajt, hogy vajon az a kék az ott elég kék? Van értelme hogy ott a föld ilyen mocskos? Majd végignézed az eddigi fotókat amiket lőttél mint amatőr kattintgató, rájössz, hogy baszki, valahol itt van a válasz. Persze, ha lenne pénzem mindezt laborálással csinálnám és nem egy monitor előtt, így lényegében az is tökmindegy, hogy én most filmes géppel működök vagy sem.

- retus előtt -
- retus után -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

írj csak bátran!